sunnuntaina, huhtikuuta 29, 2007

Aina kannattaa sanoa

Pomoni, reilu nelikymppinen nainen, kertoi taas perjantaina tarinaa työpaikallamme siitä kuinka oli vain 7 päivää aikaisemmin aloittanut nykyisen työnantajansa palveluksessa kun firma tuli ostetuksi. Toimitusjohtaja oli soittanut hänelle ja sanonut "Istutko. Meidät on juuri ostettu..."

Minun oli pakko tarttua tilaisuuteen. Koska olin ostajayhtiön palveluksessa, niin kerroin tarinan toisesta näkökulmasta. Kerroin kuinka samana päivänä silloinen esimieheni soitti minulle ja sanoi "Seisooko? No kohta seisoo. Ollaan ostettu just vakuutusyhtiö...!"

Siitäkin huolimatta että pomollani, tuolla yli nelikymppisellä naisella oli vielä pitkään hauskaa, olen ajatellut olla katsomatta häntä silmiin pariin viikkoon...

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Kyseessä taitaa olla kuitenkin sama henkilö joka tyykkää pohjoisen hiihtokeskuksissa roikkua myös tangossa...

Prepe kirjoitti...

Tiedoksi: minkki p:n kommentissa tanko ei ole metafora eikä se ole minun tankoni vaan erään hiihtokeskuksen katossa oleva pöydällä tanssimista edesauttava tuki...