sunnuntaina, helmikuuta 25, 2007

Vaalikeskustelu - osa I

Vaalit lähestyvät. Vähitellen alkaa olla aika tehdä oma päätös siitä kenelle äänensä antaa. Itse olen äänestänyt eduskuntavaaleissa ensin puoluetta ja sitten ehdokasta. Ääni on mennyt tähän saakka aina vihreille (vaikka minulla on auto, vaikka työskentelen rahoitusalalla, vaikka olen turhamainen mm. sen suhteen vedänkö päälleni Turo Tailoria vai Bossia, vaikka suku oli enemmän lahtareiden kuin punikkien puolella 1918, vaikka minä joudun maksamaan suhteellisesti enemmän veroja kuin pienituloinen, vaikka minultakin on ulkomaalainen vienyt joskus naisen jne....), mutta nyt Soinivaaran vetäytyessä syrjään puolue on minusta hieman hukassa. Joten toinen vaihtoehto lienee kuitenkin kokoomus, kaikesta siitä vastenmielisyydestä huolimatta mitä olen puoluetta kohtaan tuntenut aina yliopistoajoista asti.

Mutta päätös kypsyy edelleen. Sitä ennen ehdimme kuitenkin eilen iltapäivällä pohtia henkilövalinnan kannalta keskeisiä asioita kaverini kanssa alla olevaan tyyliin. Ensimmäinen repliikki on hänen.

- Ollaan menossa muijan kanssa katsomaan huomenna se Miehen työ.
- Joo. Sitä on kehuttu aika paljon. Paitsi Turun Sanomien Tapani Maskula, joka on NYT -liitteen kuvan perusteella aivan saletisti niin homofobinen äijä, että ei voi antaa kovin montaa tähteä elokuvalle, jossa esiintyy miesalastomuutta.
- Nooh....kyllä heteromiehen on aina olla vähän homofobinen.
- Toi on kyllä aivan totta.
- Mitä puoluetta meinaat muuten äänestää vaaleissa?
- Vaikea valinta. Olen kahden vaiheilla. Joko kokoomusta tai vihreitä.
- Samoilla linjoilla. Ootko jo päättänyt ketä äänestät?
- Jos äänestän vihreitä, niin varmaan Pekka Haavistoa.
- Sama täällä.
- Toisaalta, jos äänestän homoa, niin sanonko mä samalla, että homoilu on aina ollut lähellä sydäntäni...
- Niinpä...kyllä heteromiehen on kuule aina hyvä olla vähän homofobinen.

4 kommenttia:

Norppa kirjoitti...

Vaalikeskusteluun on aina otettava osaa! Eli:
Minkä maan ulkomaalainen mies vei sun naisen? Ja näin jälkeen päin ajatellen..millanen nainen se oli?

Prepe kirjoitti...

Slobothan ne meidän muijat vie. Tummat silmät ja kaunis itäeurooppalainen kieli...niitä kumpiakaan mulla ei oo. Mutta: hyvä kun vei. Siitä on jo vuosia.

Anonyymi kirjoitti...

vie sä slobon mimmi! mikäs sen hienompaa kun keikistellä stadissa tuunatun version kanssa..

Anonyymi kirjoitti...

e